ودیعه مسکن مستاجران را دولت می‌پردازد
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر بسته‌های حمایتی دولت برای ساماندهی بازار مسکن به همین روال تصویب و به مرحله اجرا برسد، بازار مسکن برای سوداگران و سفته بازان غیرجذاب خواهد شد.
مسکن در نیمه دوم سال 99

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با ارائه آخرین پیش‌بینی‌ها از قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۹۹ گفت: قیمت خانه نهایت رشد خود را در چهار ماهه نخست امسال داشته است و با اجرای بسته‌های حمایتی دولت برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره در نیمه دوم امسال با کاهش التهاب بازار و ثبات قیمت‌ها مواجه خواهیم شد.

به گزارش مجله دلتا مسکن در خرداد و تیرماه امسال با رشدی قابل توجه به قیمتی رسید که بسیاری از خریداران مصرفی را از بازار دور کرد و برای سفته‌بازان و سوداگران نیز تبدیل به بازاری گران‌تر از حد انتظار شد و آنها را به سمت بازارهای موازی سوق داد.

 بر اساس اعلام گزارش اتحادیه املاک تهران، معاملات مسکن و اجاره پایتخت در روزهای گذشته با جوی آرامتر نسبت به خرداد و اردیبهشت ماه انجام شده است.

کاهش جو روانی در بازار مسکن در پی تصمیمات اقتصادی دولت از یک سو و تکمیل ظرفیت رشد مسکن از سوی دیگر، انتظار کاهش قیمت‌ها و ریزش حباب قیمت مسکن را بالا برده و چشم انداز با ثباتی را برای قیمت مسکن در ۶ ماه دوم سال نمایان می‌کند.

حسام عقبایی نایب رییس اتحادیه املاک تهران روز جمعه اظهار داشت: معاملات مسکن حداکثر رشد خود را داشته و حتی به بیش از ظرفیت افزایش قیمت رسیده است. اگر تا پایان تابستان این روند ادامه داشته باشد، پیش‌بینی می‎شود که قیمت مسکن در ۶ ماه دوم سال با رشد حداقلی و حتی ثبات همراه باشد.

وی افزود: در عین حال اگر بسته‌های سیاستی و حمایتی دولت برای ساماندهی بازار مسکن در ستاد ملی مبارزه با کرونا به همین روال تصویب و به مرحله اجرا برسد، بازار مسکن را برای سوداگران و سفته بازان غیرجذاب خواهد کرد که منجر به شکستن حباب قیمت مسکن خواهد شد.

به گفته عقبایی، تسهیلاتی که قرار است در قالب وام ودیعه به مستاجران داده شود و همچنین مصوبه تعیین نرخ اجاره بها، در صورت تداوم اجرا از جو روانی و التهاب بازار می‎کاهد و به همین دلیل همزمان با پیش‌بینی ثبات قیمت‌ها در نیمه دوم امسال، امکان تعدیل نرخ‌ها نیز وجود خواهد داشت.
وی در خصوص قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۹۹ گفت: تحلیل ما این است که در صورت تقویت اجرا در این بخش، بازگشت ثبات به بازار مسکن می‌تواند در شش ماهه دوم سال تا پایان سال و شب عید نوروز ادامه داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “ردپای قیمت‌های عجیب در بازار مسکن” را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: